VOOR ORGANISATIES

De reis van samen dragen

 

In elke organisatie waar kinderen samenkomen,
ontstaat een wereld van ritme en dynamiek— een dak
dat draagt en verbindt.

Vaste gezichten, invallers, handen die ondersteunen,
ouders die toevertrouwen— ieder met een eigen verhaal,
een eigen adem, een eigen ritme.


Een kind beweegt door al deze lagen heen.
Elke blik, elk woord, elke stilte vormt een stukje
van zijn ontwikkeling.


Daarin ligt de kern van pedagogisch werk.
Niet als een vaststaande methode, maar als een
voortdurende beweging— tussen begeleiden en loslaten,
structuur en vrijheid, ritme en ruimte.

 

Vragen die mijn hart en hoofd bezighouden:

Hoe creëren we een omgeving waarin niet alleen kinderen,
maar ook begeleiders zich gedragen en gezien voelen?


Hoe brengen we rust en veiligheid in een wereld

die altijd in beweging is?


Want een kind groeit niet alleen, maar in

verbondenheid met de wereld om zich heen.


Zoals wordt gezegd:
"It takes a village to raise a child."

 

Bij UMAY kijken we samen, voelen we samen.
We brengen lucht, rust en ritme in de dag.


Niet om te veranderen, maar om te verfijnen.
Niet om te sturen, maar om samen te verdiepen.

 



Inzetbaar op locaties

Umay is daar, waar kinderen en begeleiders samen groeien.

 

KDV &  Peuterspeelzalen

Waar de basis van veiligheid,
spel en ritme wordt gelegd.


Pedagogische organisaties

Ruimte voor verdieping en verbinding
binnen het werk.


BSO & Babygroepen

Waar rust en speels ontdekken
samenkomen.


Jeugdzorginstellingen

Waar kinderen en gezinnen gedragen
worden in zorg en verbinding.

 

Waar we samen in kunnen bewegen

Net zoals een kind ruimte nodig heeft om te groeien,
hebben ook professionals een basis nodig.
Om te reflecteren en te voelen waar hun werk hen raakt.


Verbindingsdagen – Een adempauze in de drukte

Een moment om terug te keren naar de kern.
Geen protocollen, maar ruimte om opnieuw af
te stemmen—op jezelf en op je werk.


Pedagogische fluisteringen – Inzichten verrijken

Niet door beter te weten, maar door anders te kijken.
Een subtiele aanwezigheid die helpt om de essentie van
pedagogisch werk voelbaar te maken.


Teamreflectie – Verzachten om scherper te zien

Een moment om te voelen wat er speelt bij jezelf,
in de groep, in het kind.


Oudercommunicatie – De kunst van echt horen

Een ruimte waar liefde, vertrouwen en afstemming
samenkomen, zodat opvoeden een gedeelde reis wordt.


Therapeutische Kinderyoga – Rust en verbinding

Ondersteuning bij dagritme en groepsdynamiek.

 

Werkvormen bij UMAY – De Schatkist

De werkvormen bieden een ingang om te verdiepen
en nieuwe inzichten te laten ontstaan.


Beeldend werken – Kleur en vorm als taal

Een visuele manier om gevoelens en processen
zichtbaar te maken.


Handwerken – Ritme als helend proces

Herhalende bewegingen brengen rust en balans
in het denken.


Storytelling en Symboliek – Kracht van imaginatie

Beelden en verhalen openen een dieper begrip
zonder direct te duiden.


Muziek, ritme en zang – C8 van de ziel

Klank en ritme helpen bij ontspanning en het
versterken van verbinding.


Spel en Beweging – Binnenstebuiten ontdekken

Door beweging ontdekken kinderen en volwassenen
hun  
eigen ruimte en ritme.


Kinderyoga – Grounding

Helpt kinderen en groepen ontspannen,
gronden en in hun 
eigen stroom te komen.


Natuurbeleving – Leven met de seizoenen

De natuur als spiegel voor
innerlijke processen en balans.


Tekening lezen – Innerlijke taal

Tekenen als een veilige manier om
gevoelens en indrukken 
vorm te geven.


[Lees hier meer over de werkvormen]

In samenwerking met Waldorfschool MOMO | Istanbul.


Er is een doorgaande levensstroom, die er altijd is; 
die bezit van ons kan nemen en waar wij gehoor aan kunnen geven.

Leven is een wonderbaarlijk proces dat door ons heen komt. 
Wat wij kunnen doen, is dit leven volgen.

— Jaap Voigt