VOOR ORGANISATIES
De reis van samen dragen
In elke organisatie waar kinderen samenkomen,
ontstaat een wereld van ritme en dynamiek— een dak
dat draagt en verbindt.
Vaste gezichten, invallers, handen die ondersteunen,
ouders die toevertrouwen— ieder met een eigen verhaal,
een eigen adem, een eigen ritme.
Een kind beweegt door al deze lagen heen.
Elke blik, elk woord, elke stilte vormt een stukje
van zijn ontwikkeling.
Daarin ligt de kern van pedagogisch werk.
Niet als een vaststaande methode, maar als een
voortdurende beweging— tussen begeleiden en loslaten,
structuur en vrijheid, ritme en ruimte.
Vragen die mijn hart en hoofd bezighouden:
Hoe creëren we een omgeving waarin niet alleen kinderen,
maar ook begeleiders zich gedragen en gezien voelen?
Hoe brengen we rust en veiligheid in een wereld
die altijd in beweging is?
Want een kind groeit niet alleen, maar in
verbondenheid met de wereld om zich heen.
Zoals wordt gezegd:
"It takes a village to raise a child."
Bij UMAY kijken we samen, voelen we samen.
We brengen lucht, rust en ritme in de dag.
Niet om te veranderen, maar om te verfijnen.
Niet om te sturen, maar om samen te verdiepen.

Inzetbaar op locaties
Umay is daar, waar kinderen en begeleiders samen groeien.
KDV & Peuterspeelzalen
Waar de basis van veiligheid,
spel en ritme wordt gelegd.
Pedagogische organisaties
Ruimte voor verdieping en verbinding
binnen het werk.
BSO & Babygroepen
Waar rust en speels ontdekken
samenkomen.
Jeugdzorginstellingen
Waar kinderen en gezinnen gedragen
worden in zorg en verbinding.

Waar we samen in kunnen bewegen
Net zoals een kind ruimte nodig heeft om te groeien,
hebben ook professionals een basis nodig.
Om te reflecteren en te voelen waar hun werk hen raakt.
Verbindingsdagen – Een adempauze in de drukte
Een moment om terug te keren naar de kern.
Geen protocollen, maar ruimte om opnieuw af
te stemmen—op jezelf en op je werk.
Pedagogische fluisteringen – Inzichten verrijken
Niet door beter te weten, maar door anders te kijken.
Een subtiele aanwezigheid die helpt om de essentie van
pedagogisch werk voelbaar te maken.
Teamreflectie – Verzachten om scherper te zien
Een moment om te voelen wat er speelt bij jezelf,
in de groep, in het kind.
Oudercommunicatie – De kunst van echt horen
Een ruimte waar liefde, vertrouwen en afstemming
samenkomen, zodat opvoeden een gedeelde reis wordt.
Therapeutische Kinderyoga – Rust en verbinding
Ondersteuning bij dagritme en groepsdynamiek.

Werkvormen bij UMAY – De Schatkist
De werkvormen bieden een ingang om te verdiepen
en nieuwe inzichten te laten ontstaan.
Beeldend werken – Kleur en vorm als taal
Een visuele manier om gevoelens en processen
zichtbaar te maken.
Handwerken – Ritme als helend proces
Herhalende bewegingen brengen rust en balans
in het denken.
Storytelling en Symboliek – Kracht van imaginatie
Beelden en verhalen openen een dieper begrip
zonder direct te duiden.
Muziek, ritme en zang – C8 van de ziel
Klank en ritme helpen bij ontspanning en het
versterken van verbinding.
Spel en Beweging – Binnenstebuiten ontdekken
Door beweging ontdekken kinderen en volwassenen
hun eigen ruimte en ritme.
Kinderyoga – Grounding
Helpt kinderen en groepen ontspannen,
gronden en in hun eigen stroom te komen.
Natuurbeleving – Leven met de seizoenen
De natuur als spiegel voor
innerlijke processen en balans.
Tekening lezen – Innerlijke taal
Tekenen als een veilige manier om
gevoelens en indrukken vorm te geven.

In samenwerking met Waldorfschool MOMO | Istanbul.

Er is een doorgaande levensstroom, die er altijd is;
die bezit van ons kan nemen en waar wij gehoor aan kunnen geven.
Leven is een wonderbaarlijk proces dat door ons heen komt.
Wat wij kunnen doen, is dit leven volgen.
— Jaap Voigt